الخميس، 31 مايو 2012

ترانيم باوربوينت حرف أ

ترانيم للعرض لخدمة الكنائس
 

Power Point
 



http://www.elbatel.marigergs.com/vb/forumdisplay.php?f=38


ترانيم باوربوينت
تبدأ بحرف ال أ



أ

     اؤمن بدم يسوع المسيح
اؤمن يا سيد
ابانا الذي في السماء
ابانا كم نحن نحبك
ابانا نحبك تسجد ونعبدك
ابانا نرفع اسمك الكريم
ابتهاج فرح في قلبنا
ابني حبيبي يا غالي عليَّ


ابو الانوار
ابوابك مفتوحه لي
ابى ضللتُ حين تركــــــــتُ
اتكل عليك التجئ اليك
اتممت وعد الآب يوم قمت
اتى اليك يايسوعى
اتي اليك يا فادي
اتي لك جدد ذهني
اتينا اليك نلتمس وجهك
اتينا باشتياق
اتينا بانكسار
اثق ياسيدى ان يداك
اجذبنى اليك نحو قدسك
اجنحة النعمة حملتني
اجهل ما سوف يأتي
احبك اذ احببتني
احبك اذ قد سمعت صلاتي
احبك ربي يسوع
احبك فحبك يعجز فيه الكلام
احبك معنى كل الوجود
احبك نفسي تهتف احبك
احبنا الهنا
احفظني في رضاك
احلى اسم نرنم ليه
احلى حبيب بيعزيني
احلى ما في حياتي
احمدك من كل قلبي
احمدك يا رب بين الشعوب
احيا امينا للعلي
احيك نفسى تهتف احبك
اختبرني يا الله
اخدم قاهر الموت
ادخل لقدسك اترجى وجهك
ادخل لقدسك ارتجى وجهك
ادخلني روح الميلاد
ادنو اليك ارناح
اذ دخلت قدسك
اذ كنت في اسر الردي
اذا بحر هذي الحياه اضطرب
اراك اراك يسوع
اراك الهي اراك
اراك بالايمان
ارجع يا غالي
ارجوك يا ابني تعال
ارفع اسم الفادي
ارفع عيني الى الجبال
اركض اليك ايها الحبيب
اروم قرباً منك يسوع
ازاي يا رب حنانك بيسع كل البشرية
اسبح الرب مدى الحياه
استرني ربي بدمك
استطيع كل شيء
اسجد امامك
اسجد عند قدميك
اسجد في خشوع
اسكب روحك جوه
اسكن تحت ظل جناحيك
اسم الرب هيعلى
اسمع صراخى ياسيدى
اسمعها ياخاطى كلمة
اسمعوا مني الحكاية
اسمك ده فوق اسامينا
اسمك ربى
اسمك فوق الكل بيعلى
اشدو لاسمك فانت انتصاري
اشدو لك ايها الفادي
اشدو للملك واهلل
اشرق بمجدك عاى حياتنا
اشواق للبركة
اصنع بنا نهضتك
اطرح اكاليلي
اطلب وجهك
اطلب وجهك ده كفاية
اعبدك ربى القدير
اعبدك يا خالق الوجود
اعترفلك يا الله
اعطني ايمانا
اعظم اله واعجب اله
اعود بالكل
اغمرنا اغمرنا بحضورك
افتح عيوننا
افراحنا بيك طول الطريق
افرح فى كل حين
افرح يسوع حررنى
اقف بين الجموع
اقوياء اقوياء اقوياء
اكليله مضفور
الا تعود فتحينا
الانجيل فتح عيني
الايات والعجائب
الخمرة الجيدة
الرب راعي وهو كفايتي
الرب عال
الرب قد ملك فلنفرح به
الرب نور لي
الرب هو الله
الرب يبني كنيسته
الشهد يقطر
الق على الرب همك
القلب كان قاسي
الكل يمضى ويزول
الكلمة منك مش أوهام
الله هو ابويا
المؤمن الامين
المسيح قام
المسيح قام (لحن بيزنطي)
اله الحب نجانى
الهنا حاضر
الهنا عظيم الهنا امين
الهى يسوع
الى بئر السامرة جئت
اما انا فبكثرة رحمت
ان جود الله
ان جود الله يدعو للسرور
ان رب المجد
ان فاض من قلبي نبع
ان كانت ظروفي
ان لم تبني أنت البيت
انا الرب قد دعوتك بالبر
انا المؤمن انا المفدي
انا اناء اسود
انا بأشهد عن إلهي
انا باطلب مجدك
انا بسجد عندك
انا بيك خطيايا مغفورة
انا جاي ومسنود على وعدك
انا جايلك قلبى ذليل
انا جيت سلمتك قلبى
انا جيت علشانك انت
انا ذاهب للسما
انا صابر ليك
انا عايش في الفلك
انا عمري ما هنت عليك
انا فاكر وازاى انا انسى
انا فرحان
انا قلبى يسجد لجلالك
انا لست اشبع
انا لى مين فى العمر سواك
انا ماشى ونورك قدامى
انا ماشي و لي معاك
انا ماشي وعارف اني معاك
انا محتاج لمسة روحك
انا مستنيك ورجاي فيك
انا مطمن وانا وياه
انا ملك الفادي
انا ها استناك كل يوم
انا هفرح بيك
انا هو الرب الشافى
انا واثق في رعايتك
انت ابويا انت إلهي
انت اعظم اروع
انت الاعلى يا يسوع
انت اللحن اللى بغنيه
انت اللي تقدر
انت الملك الوحيد
انت تحطم القيود
انت ربى السامرى
انت صخرة خلاصي
انت عظيم
انت قائدنا يسوع البار
انت قدوس
انت لى المن الذي
انت مجيدٌ يسوع المقام
انت مريحي انت دوائي
انت مش للذكريات
انت ملك المجد
انت مليكنا
انت هدف أهداف العمر
انت هو الرب شفانا
انت هو الرب وحدك
انت يا ربي فيك كفايتنا
انتظري الرب يا نفسي
انشد نشيد الحرية
انظارنا ليك
اننى اسبى بحب جارف
انني ربي عارف ذنبي
اني احب الرب
اني لرافع عيتاي
اهتف لملك الملوك
اهتفي يا كل الأرض
اهدي الى ربي يسوع
اهديك كل المجد
اهديك كلَ الكرامةِ
اورشليم فى السماء
اوصنا (كورال رجال ونساء)
اوصنا (كورال)
اوصنا اوصنا اوصنا
اوع تفكر إني
اوعى تأجل
اوعى تكون مشغول
اوعى تنسى إني معاك
ايا مؤمنون ألا تصحبونا
ايماني بيك حقيقة
ايه المعنى في حياتي
ايها السيد انت صنعت
ايها الفخارى الاعظم
ايها الفخاري صنعتني يداك
ايها القدوس يا رب
ايها المدعو للعرس العظيم
ايوه بحبه










ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

سلام ونعمة رب المجد يسوع