الثلاثاء، 13 نوفمبر 2012

عم كمال ( قتلت أختى )

عم كمال55 سنة
عنده خطية ووجعاه
هى
خطية القتل

تخيلوا قتل
المهم


راح لابونا داود

عم كمال : انا عاوز اعترف يا ابونا خطية واخاف اقولك عليها

ابونا : خير يا عم كمال

عم كمال بصراحة انا انا قتل اختى

ابونا : ايه؟


عم كمال : قتلت اختى

ابونا: ليه كده يا ابنى؟؟؟


عم كمال : علشان هتجبلى العار



ابونا مخضوض من الكلام ده
وحس ان الراجل ده هيجبله مصيبة


ابونا : وانت عاوز ايه؟؟؟ دلوقتى؟؟



عم كمال : اعطينى حل من خطية القتل

ابونا: بس يا بنى..... يعنى...؟


عم كمال : ها انا عاوز حل


ابونا طلب من ربنا
فى سره ان ربنا يرشده




راح ابونا سال عم كمال سوال

ابونا : قولى يا ابنى انت عاوز حل ليه؟؟

عم كمال : مش ديه خطية


ابونا داود : قولى يا عم كمال لو اختك قامت من الموت كنت هتعمل ايه؟؟؟

عم كمال: كنت هقتلها تانى


ابونا : امشى يا بنى
وسلم نفسك وتوب يا ابنى
انت مش جى تأخد حل لانك مش تايب





وتدور الايام

وابونا داود راح سجن يناول المساجين


لاقى عم كمال

ابونا : ايه يا ابنى البوليس مسكك ؟؟؟


عم كمال: لا انا ما استريحتش وحياتى بقت جحيم وسلمت نفسى

و
واخذت 20 سنة سجن
وانا ندمان انى قتلت اختى


وراح ابونا قال : هديلك حل دلوقتى لانك تايب من قلبك


ربى

والهى يسوع المسيح
سا عدنى
فى الاعتراف من قلبى
قوينى
ان اتوب ومش بالكلام
لا يا ربى بافعل كمان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

سلام ونعمة رب المجد يسوع